29.06.2023 -

De Linde: volwassenen met een Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH)

doelgroep: cliënten met bijkomende fysieke sensorische en/of gedragsproblemen voor zover de draagkracht van de leefgroep en de accommodatie dit toelaten met het oog op kwaliteitsvolle zorg.

In De Linde hebben we sinds 2004 ervaring met de begeleiding en ondersteuning van personen met N.A.H.
Wij helpen bij alles wat er nodig is om een goede kwaliteit van leven te realiseren.
Hierbij zijn de levensstijl en zelfstandigheid van de cliënt de belangrijke uitgangspunten.
We gaan ook steeds in dialoog met de cliënt zelf en zijn naasten om samen te zoeken naar de juiste zorg.

Iedere cliënt beschikt over een eigen kamer die zoveel mogelijk naar eigen voorkeur kan ingericht worden.

De leefgroep is uitgerust met aangepaste hulpmiddelen zodat de verzorging voor de cliënt optimaal kan verlopen.  Een tillift is voorhanden en de badkamer is uitgerust met douchebrancard, hoog-laagbad en douche.  Iedere cliënt kan gebruik maken van een oproepsysteem waarmee hij een begeleider om hulp kan vragen indien nodig.

Mogelijkheid tot atelierwerking buitenshuis (Cleynen Bempt) of dagondersteuning in de leefgroep.  Zowel in de individuele therapie (kinesitherapie, logopedie, ergotherapie) als in de groepstherapie ligt de nadruk op het bevorderen van de autonomie en het aanbieden van zinvolle tijdsbesteding.

Kandidaten met een persoonsvolgend budget kunnen zich aanmelden.

Bij vragen kan je contact opnemen met onze Sociale Dienst:

sociale_dienst@stichtingdelacroix.be of 016/819831